Skip to main content

Croissants




In sfarsit am dat de o reteta buna de Croissants. Aici  gasiti si un video care o sa va ajute mult.
Este bine sa va apucati de aluat dupa masa pentru ca trebuie lasat la frigider peste noapte.
Din reteta asta o sa va iasa 15 croissante pufoase si fragede...

    • 500 gr faina +  inca 100 de grame pentru cand o sa intindem aluatul pe masa.
    • 90 grame zahar
    • 15 grame drojdie uscata
    • 15 grame sare
    • 300 ml lapte caldut
    • 340 grame unt la temperatura camerei 
    • 1 ou batut cu 2 linguri de apa pentru uns.
In vasul mixerului se pun cele 500 gr faina, se adauga apoi sarea, zaharul, laptele si drojdia si se mixeaza pana devine un aluat elastic. Il puteti face si in masina de paine sau il puteti framanta voi.


 Dupa ce scoateti aluatul din mixer framantati pe masa cu putina faina cateva minute si il puneti  la crescut pentru o ora jumatate pana isi dubleaza volumul.

 Cat timp creste aluatul pregatim untul.
Punem o folie de plastic pe masa peste ea punem untul, si deasupra alta folie de plastic. Intindem cu sucitorul untul   pana  are 20/25 cm. Il infasuram bine in folie de plastic si il punem la frigider sa se intareasca.



Asa arata aluatul crescut.
Presaram aluatul cu putina faina si il apasam cu degetele sa iasa tot aerul din el.
Presaram faina pe masa si punem aluatul si intindem o foaie dreptunghiulara care trebuie sa fie de 2 ori mai lunga ca foaia de unt si putin mai lata....
Incepem impachetarile... Aducem partea de jos peste foaia de unt si partea de sus peste foaia de jos+ unt. exact ca in poza... si ne iese un dreptunghi mic.
Presaram faina pe masa si  rasucim foaia si intindem iar un dreptunghi
 Aducem din nou partea de jos peste cea din mijloc si partea de sus peste cea din mijloc+ cea de jos.*** Aveti grija se indepartati  mereu excesul de faina de pe foaie inainte de al impacheta.
Il impachetam bine in folie de plastic si il punem la frigider 30 de minute.


Dupa cele 30 de minute scoatem aluatul din frigider, il scoatem si din folia de plastic si il asezam pe masa presarata cu faina in pozitia asta:


Intindem iar un dreptunghi care il impachetam partea de jos peste cea din mijloc si partea de sus peste cea de jos + cea din mijloc.
Impachetam iar in folie de plastic si  il dam la frigider pentru alte 30 de minute.

La expirarea celor 30 de minute mai intindem odata aluatul intrun dreptunghi si il impachetam iar, partea de jos peste cea din mijloc si partea de sus peste partea de jos + partea din mijloc.
  ***Acum impachetati aluatul bine in folie( eu l-am pus si intro punga de plastic) si se da la frigider peste noapte.

A doua zi scoatem aluatul din frigider
Il taiem in 2...


Presaram faina pe masa  si pe aluat si  intindem cu sucitorul fiecare jumatate intr-un dreptunghi pana aluatul este de 0,5 cm gros..(al meu cred`ca era mai gros :))
Taiem triunghiuri pe care le rasucim de la baza spre varf.
      • Eu le-am umplut cu putina branza dulce care am amestecat-o cu putin parmesan si oua.
      • Le puteti lasa simple daca vreti si le serviti cu dulceata, nutella sau ce vreti voi.
Punem hartie de copt in tava, asezam croissantele si
acoperim(sau punem tava) intr-o punga si lasam la crescut pana ce croissantele isi dubleaza volumul ... cam o ora... Asa arata dupa o ora... le ungem usor cu oul batut cu 2 linguri de apa.




Se coc la 190ºC  in mijlocul cuptorului pentru 15- 20 de minute...



Comments

Popular posts from this blog

Tort Diplomat cu Afine

600 g frisca batuta 2 pachete gelatina 500 g afine piscoturi zahar 250 ml suc de care vreti  1 plic zahar vanilat Se tapeteaza o tava de cozonac lunga sau o tava rotunda cu celofan.  Gelatina se pune la dizolvat in 50 ml suc. Eu am oprit 50 g afine sa am pentru ornat restul le-am pus la fiert cu restul de suc(200ml). Se fierb la foc mic impreuna cu zahar dupa gust si zahar vanilat pana se topeste zaharul si incepe sa isi schimbe culoarea si lasa sirop, cam 10-15 minute. Apoi afinele se scurg de sirop si doar 100 ml de sirop fierbinte se va amesteca cu gelatina dizolvata si afinele scurse. Restul de sirop se opreste deoparte pentru a insiropa piscoturile. Piscorurile se inmoaie in siropul de afine caldut si se aseaza in tava cum vreti voi.  Afinele cu gelatina se lasa pana ajunge la temperatura camerei apoi se amesteca cu 3 linguri de frisca pana se omogenizeaza apoi se adauga treptat restul de frisca. Eu am pus piscoturi doar pe marginea tavei sa incapa toat

Chec pufos

Reteta o am de la miresica alibd careia ii multumesc ! Este cel mai pufos/gustos chec care l-am facut pana acum. Ce ne trebuie: 8 oua 500 g zahar 200 ml apa calduta 200 ml ulei 2 plicuri zahar vanilat  500 g faina 1 plic praf de copt 2-3 lingurri cacao Separam albusurile de galbenusuri in 2 castroane. Galbenusurile le amestecam cu mixerul la viteza potrivita cu 250 g zahar, apa calduta, uleiul,zaharul vanilat, faina si praful de copt. O sa iasa o pasta groasa. Albusurile le batem bine  cu restul de zahar (250 g) pana devin o spuma lucioasa si le punem peste compozitia de galbenusuri amestecand usor cu o lingura mare pana se incorporeaza tot albusul si nu mai se vede alb. Eu am oprit 2 polonice din aceasta compozitie si le-am amestecat cu cacao. Ungem cu ulei si tapetam cu faina 2 tavi mari de cozonac(eu am avut 2 mici si una potrivita de asta mi-au iesit 3 checuri dar daca tavile voastre sunt mari incape numa bine in 2 tavi). Impartiti compozitia in cele 2 tavi si deasupra

Covrigi crocanti

1 kg faina 2 cuburi drojdie apa calda 5 linguri ulei sare Se framanta un aluat putin mai tare decat cel de paine si se lasa la crescut 30 de minute. Aluatul se imparte in bile egale. Intindem un snur si trecem capatul snurului stang in dreapta si cel drept in stanga si se rasuceste fiecare capat in jurul cercului.   250 g zahar 1,5 l apa mac amestecat cu cateva lingurite de sare Intr-o oala se caramelizeaza zaharul si cand are culoarea brun deschis se adauga apa si se lasa la fiert  pana se topeste tot caramelul, apoi se da focul incet, se adauga cativa covrigi si se lasa la fiert 30 de secunde pe fiecare parte.  Se scot si fiecare jumatate de covrig se tavaleste prin mac. Se coc la foc iute pe treapta cea mai inalta de la cuptor.