Skip to main content

Prajitura rasturnata cu ananas si caramel





  • 1 compot ananas rondele
  • esenta de rom
  • 150 g zahar
  • 3 linguri apa
 Rondelele se pun la scurs. Intr-o oala mare cu pereti inalti am pus pe foc  la caramelizat zaharul cu apa  si am amestecat cu o lingura de lemn pana a inceput sa capete culoare bruna. Oala se ia de pe foc si se roteste inclinata ca siropul caramel sa acopere si pereti oalei. Se aseaza rondelele pe fundul oalei se stropesc cu esenta de rom si  se toarna compozitia de  chec in mijlocul oalei 2 linguri mari compozitie simpla, 1 lingura compozitie cu cacao, iar 2 linguri compozitie simpla si tot asa pana terminati cele 2 compozitii. (Ideea am vazut-o pe gustos sub denumirea de pandispan tigrat.)

Eu blatul l-am facut pe cel de chec care imi iese ff pufos si gustos mereu.

Ce ne trebuie:
  • 8 oua
  • 400-500 g zahar
  • 200 ml apa calduta
  • 200 ml ulei
  • 2 plicuri zahar vanilat 
  • 450 g faina
  • 1 plic praf de copt
  • 3 linguri cacao
Separam albusurile de galbenusuri in 2 castroane. Galbenusurile le amestecam cu mixerul la viteza potrivita cu 250 g zahar, apa calduta, uleiul,zaharul vanilat, faina si praful de copt. O sa iasa o pasta groasa. Albusurile le batem bine  cu restul de zahar  pana devin o spuma lucioasa si le punem peste compozitia de galbenusuri amestecand usor cu o lingura mare pana se incorporeaza tot albusul si nu mai se vede alb. Aceasta compozitie am impartit-o in 3 si intr-o parte am pus cacao si 2 parti  le-am lasat simple.
    • Se coace la 180 de grade pana trece testul scobitori. Cand e gata, se scoate si se lasa 5 minute, dupe care se rastoarna pe o farfurie mare. Optional se poate orna cu frisca.


Comments

Popular posts from this blog

Tort Diplomat cu Afine

600 g frisca batuta 2 pachete gelatina 500 g afine piscoturi zahar 250 ml suc de care vreti  1 plic zahar vanilat Se tapeteaza o tava de cozonac lunga sau o tava rotunda cu celofan.  Gelatina se pune la dizolvat in 50 ml suc. Eu am oprit 50 g afine sa am pentru ornat restul le-am pus la fiert cu restul de suc(200ml). Se fierb la foc mic impreuna cu zahar dupa gust si zahar vanilat pana se topeste zaharul si incepe sa isi schimbe culoarea si lasa sirop, cam 10-15 minute. Apoi afinele se scurg de sirop si doar 100 ml de sirop fierbinte se va amesteca cu gelatina dizolvata si afinele scurse. Restul de sirop se opreste deoparte pentru a insiropa piscoturile. Piscorurile se inmoaie in siropul de afine caldut si se aseaza in tava cum vreti voi.  Afinele cu gelatina se lasa pana ajunge la temperatura camerei apoi se amesteca cu 3 linguri de frisca pana se omogenizeaza apoi se adauga treptat restul de frisca. Eu am pus piscoturi doar pe marginea tavei sa incapa toat

Chec pufos

Reteta o am de la miresica alibd careia ii multumesc ! Este cel mai pufos/gustos chec care l-am facut pana acum. Ce ne trebuie: 8 oua 500 g zahar 200 ml apa calduta 200 ml ulei 2 plicuri zahar vanilat  500 g faina 1 plic praf de copt 2-3 lingurri cacao Separam albusurile de galbenusuri in 2 castroane. Galbenusurile le amestecam cu mixerul la viteza potrivita cu 250 g zahar, apa calduta, uleiul,zaharul vanilat, faina si praful de copt. O sa iasa o pasta groasa. Albusurile le batem bine  cu restul de zahar (250 g) pana devin o spuma lucioasa si le punem peste compozitia de galbenusuri amestecand usor cu o lingura mare pana se incorporeaza tot albusul si nu mai se vede alb. Eu am oprit 2 polonice din aceasta compozitie si le-am amestecat cu cacao. Ungem cu ulei si tapetam cu faina 2 tavi mari de cozonac(eu am avut 2 mici si una potrivita de asta mi-au iesit 3 checuri dar daca tavile voastre sunt mari incape numa bine in 2 tavi). Impartiti compozitia in cele 2 tavi si deasupra

Covrigi crocanti

1 kg faina 2 cuburi drojdie apa calda 5 linguri ulei sare Se framanta un aluat putin mai tare decat cel de paine si se lasa la crescut 30 de minute. Aluatul se imparte in bile egale. Intindem un snur si trecem capatul snurului stang in dreapta si cel drept in stanga si se rasuceste fiecare capat in jurul cercului.   250 g zahar 1,5 l apa mac amestecat cu cateva lingurite de sare Intr-o oala se caramelizeaza zaharul si cand are culoarea brun deschis se adauga apa si se lasa la fiert  pana se topeste tot caramelul, apoi se da focul incet, se adauga cativa covrigi si se lasa la fiert 30 de secunde pe fiecare parte.  Se scot si fiecare jumatate de covrig se tavaleste prin mac. Se coc la foc iute pe treapta cea mai inalta de la cuptor.